בניין על אשפה • הרב אליהו שלזינגר בשיחה עם הרב בן לולו

הפוך על הפוך No Comments on בניין על אשפה • הרב אליהו שלזינגר בשיחה עם הרב בן לולו

מה ענה המשגיח ר' חצק'ל לוינשטיין לאותו אדמו"ר ששאל כיצד אפשר להתעסק בחטאים ולא בעשיית טוב | רבה של שכונת גילה בירושלים בשיחה עם הרב משה בן לולו

צילום: כבאות והצלה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של שכונת גילה בירושלים, הרב אליהו שלזינגר שוחח עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך", על דרכי ההתחזקות לקראת הימים הנוראים.

הוא סיפר כי "פעם שאל האדמו"ר מאמשינוב את תלמיד ישיבת מיר בשנחאי 'איזה שיטה יש לכם בישיבות, אתם כל הזמן מתעסקים ברע, בעבירות ובחטאים. איך אפשר? אצלינו מתעסקים רק בעשה טוב, רק בונים ומתעלים ולא מעסקים עם החטאים'".

"הוא באמת לא ידע מה להשיב לו", מספר הרב שלזינגר. "הוא אמר לו אני אשאל את המשגיח. הבחור הלך לרב לוינשטיין ושאל אותו, אומר לו הרב תספר לו מה קרה עם משפחת ששון. משפת ששון הייתה משפחה מאוד מפורסמת שהגיעו לאנגליה והיו תלמידים של הרב דסלר. היו עשירים מאוד, היו גם צדיקים ויראים.

"אחד מהמשפחה קנה לו שטח בפרוטות שם בשנחאי. על השטח הזה הוא בנה בניין רב קומות והתעשר מזה מאוד, אבל עם הזמן שמו לב שהבניין הזה שוקע מפעם לפעם. לא ידעו מה קרה. הזמינו אנשי מקצוע שגם לא ידעו, ואז הם בדקו בניירות של העירייה והתברר שאותו שטח היה במשך שנים המקום לשפיכת האשפה של העיר ואז יום אחד שפכו על זה חול ואדמה והנה יש אדמה יפה ונקייה. מכרו לו את זה אבל היא יושבת על האשפה".

"אמר רק חצק'ל לוישנטיין 'אתה רואה מה קורה כשבונים בניינים טובים על אשפה?' כך הוא הסביר את הפסוק 'סור מרע ועשה טוב'. קודם כל סור מרע".



0 תגובות